Altyd wolkom

Altyd wolkom
Altyd wolkom

schaatsen

Als oprjochte fries (oprechte, moest ik de spelling ook even van opzoeken) hou ik natuurlijk van schaatsen. Afgelopen zaterdag hebben we een tocht geschaatst van 20 km. Nou is dat in vergelijking met de elfstedentocht (200km) natuurlijk niks, maar ik was toch maar mooi trots op mijn medaille die ik in ontvangst mocht nemen. Gelukkig valt het met de spierpijn heel erg mee.

Op de blog van tintangel kwam ik een foto tegen van een krans met daaraan houtjes (schaatsen).
Een vriendin van mij heeft het patroon bestelt (atelier de Marlijn) en toen ze het binnen had zijn we meteen aan de slag gegaan. Je weet nooit hoe lang het nog vriest, dus we wilden ze wel graag klaar hebben.Dit is het geworden.
Begin vorige week had ik er nog alvestedetocht op staan, maar helaas die ging niet door. Hoewel hij toch zaterdag door heel veel mensen is geschaatst. Wij moesten tijdens onze tocht ook over de elfstedenroute en het was daar een komen en gaan van mensen die hem toch schaatsten.
Maar ja, de echte kwam er helaas niet, dus heb ik het maar aangepast.
Zo ziet het er nou bij mijn voordeur uit.

3 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige krans. Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi, hoi!! Leuk dat je mijn blog gevonden hebt. Ik zal je zo toevoegen aan mijn fryske-blofroulju-lijst. Ik zou het leuk vinden als ik ook in jouw favoriete bloglijst mag staan. Veel plezier en succes met je blog!
    groeten Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat superleuk, die schaatsen.Ik heb nu nog oude Friese doorlopers buiten hangen.Kan moeilijk afscheid nemen van het ijs.
    Maar dit is ook een geweldig leuk idee.Hoewel ik nog nooit met vilt heb gewerkt, weet je (ik) maar nooit...zou zomaar kunnen gebeuren.
    Lieve groeten,
    Agnes

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achter hebt gelaten.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...