Altyd wolkom

Altyd wolkom
Altyd wolkom

helleborus in bloei


In mijn tuin heb ik een stuk border. (1 meter breed en 5 meter lang) Netjes afgeschermd met een laag hekje en dus streng verboden terrein voor de kinderen. De eventuele bal die erin wordt geschopt kan ik ze nog wel vergeven, maar erdoorheen gaan lopen, dat gaat te ver. Gelukkig houden ze zich hier keurig aan. Zaterdag ben ik de border maar eens wat gaan opruimen. Alle lange stengels, die er in de winter met wat sneeuw er op zo leuk uitzien, er uit gesnoeid en de blaadjestroep opgeruimd. Nu ziet het er wel wat kaal uit, maar ik weet dat het vanaf nu snel genoeg zal gaan. En zo zie je wat er wel bloeit ook veel beter. En dat was dus de Helleborus.
Prachtige mooie grote bloemen met een hele aparte kleur.. De kleur deed me meteen denken aan de tildapop die ik een tijdje terug heb gemaakt. Die zou er volgens mij heel mooi bij passen. Ik had nog ergens van die kleine vaasjes liggen en 1 daarvan heb ik tussen haar handen genaaid. Vervolgens een helleborusbloem afgeknipt (auw, eentje, echt niet meer hoor) en in het vaasje gedaan. Nog even een mooi plekje zoeken en deze foto's zijn het resultaat.





Ze zit nu weer binnen. Zo kan ik binnen ook genieten van die mooie bloemen.
Ik denk dat ik het zo maar even laat met dat vaasje. Kan ik er iedere keer wat nieuwe bloemen in doen.



Bij ons in het dorp staat dit veldje met krokussen in bloei. Mooi he

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee voor dat vaasje!!!!

    Heerlijk dat alles weer groen en kleurig wordt.

    Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achter hebt gelaten.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...