Altyd wolkom

Altyd wolkom
Altyd wolkom

huiswerk

Vanuit de school van mijn kinderen kwam een tijdje geleden de vraag of er ook ouders waren die zin hadden om eens wat leuke activiteiten te organiseren voor de kinderen. En daarbij ook de vraag of er dan eens wat leuks met de grote hal kon gebeuren. Hier komen alle klaslokalen op uit en nu gebeurt er nooit wat mee. Het zou leuk zijn om dit een beetje met de seizoenen mee te laten veranderen. Gelukkig is daar dan de action, waar je voor weinig geld hele leuke dingen kunt aanschaffen. Zo werden er ook 4 grote canvasdoeken gekocht en aan mij de eer om daar eens wat leuks op te kliederen. Wauw, 4 joekels van doeken, en de vrije hand om te bepalen wat daarop kwam te staan. Daar weet ik wel raad mee. Ik had de doeken nog niet 10 minuten in huis of de verfkwasten lagen al klaar. Als eerste een paar narcissen. Die kondigen wat mij betreft de lente echt aan. Zo zijn ze geworden.



Op de tweede moesten tulpen komen. De tweede voorbode van de lente.
Wat ik het makkelijkst vind is op internet een kleurplaat met de bloem ik wil schilderen te zoeken en die dan  na te tekenen. Zo heb je mooie duidelijke lijnen.
Hier dus de tulpen.


Op naar nummer drie. Ik zat eerst te denken aan blauwe druifjes of hyacinten, maar ja allemaal bloemen werd misschien ook wel wat saai. Nu had ik voor buiten een krans gemaakt van berketakjes en dat leek me ook leuk om iets mee te doen. Op de blog van Ingrid's viltcreaties kwam ik een tijdje geleden leuke vlinders tegen waar ik ook graag wat mee wou doen. Vlinders op een krans moest het dus worden. Zo kwam ook op het idee om de vlinders overal terug te laten komen. Dan vormt het mooi 1 geheel.
Dit is hem geworden.



Zo en dan de laatste nog. Helaas was mijn inspiratie op dat moment even op. Ik moest donderdag toch de hele dag werken, kon ik het mooi even laten bezinken. Donderdag ging mijn jongste dochter met haar klasje op bezoek bij de boer. Ieder jaar gaan ze daar de lammetjes bezoeken. Vol enthousiasme kwam ze weer terug en gaf mij zo het idee om iets te doen met lammetjes. Ik heb een leuke kleurplaat uitgezocht en die nagetekend. Om het niet helemaal plat te laten heb ik de lijfjes beplakt met wol. Nog wat vlinders erbij en de vierde was ook klaar.



Ik ben heel benieuwd wat jullie er van vinden en welke favoriet is.

Alvast een heel fijn weekend 

2 opmerkingen:

  1. Ze zijn super geworden! En wat een leuk idee voor school.....

    Als ik zou moeten kiezen zouden het toch de narcissen worden. Daar ben ik dol op! En ze zijn ook erg goed gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een snoezig schaapjes schilderij! Echt heel mooi gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achter hebt gelaten.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...