Altyd wolkom

Altyd wolkom
Altyd wolkom

De tuin in

Vanmorgen scheen eerst het zonnetje hier nog even, maar nu is het helaas alweer bewolkt. Toch ben ik de tuin even in geweest. Het gaat nu zo snel dat er haast elke dag wel weer wat nieuws te zien is. We hebben niet een hele grote tuin, vind ik dan, maar ik probeer er zoveel mogelijk in te stoppen. Zo heb ik een stuk voor mijn border. Daar begint alles al lekker omhoog te komen. Hij ligt wel wat in de schaduw, maar dat betekent in mijn tuin alleen maar dat het allemaal net iets later begint te bloeien. Er komt dus toch wel genoeg licht bij om alles in bloei te krijgen. Op die kale plek vooraan stonden vorig jaar dahlias, maar ik geloof niet dat die de winter overleeft hebben, dus daar kan mooi weer eens wat nieuws staan.


Aan de andere kant van de tuin, de zonkant, staan onze fruitstruikjes. We hebben rode bessen, witte bessen,  witte, rode en zwarte frambozen, aardbeien en ook nog bramen. Zomers nemen mijn twee meiden niet eens de moeite om een schaaltje te pakken. Alles wordt zo van de struik geplukt en vervolgens opgesmikkeld.
Dit jaar heb ik een paar meloenpeerplantjes geplant, ik ben dus heel benieuwd wat dat gaat worden.
Mochten er vruchten aan komen dan zal ik ze zeker even laten zien.
Op de foto zie je nu al wat straks de rode besjes gaan worden.



In weer een ander plekje van de tuin wonen onze cavia's en het konijn.
We hebben twee vrouwtjes en momenteel even een mannetje. Die laatste zal nu toch echt er bijna bij weg moeten, omdat onze twee vrouwtjes zwanger zijn. Eerst twijfelden we nog, maar nu beginnen ze toch echt een lekker bol buikje te krijgen. Cavia's zijn negen weken zwanger, en dat betekent dat we vanaf volgende week uitbreiding kunnen verwachten. Ik ben heel benieuwd hoe lang het nog gaat duren.



Hieronder de twee in blijde verwachting zijnde dames




Dan nog een fotootje van de appelboom. We hebben er twee in een grote pot staan en twee jaar terug hadden we 1 appel en vorig jaar helemaal niks. Dit jaar hopen we op een boom vol appels. Er zit in ieder geval genoeg bloesem in.



Eens een keer wat anders dan anders, maar ik hoop dat jullie dit ook leuk vinden. En zodra er baby's zijn zal ik ze zeker laten zien op mijn blog.



Een heel fijn weekend allemaal.











3 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige tuin! Voor onze begrippen is het groot. hihi
    Leuk als ze straks het fruit zo van de struiken kunnen eten. Dat doet mijn dochtertje ook altijd.
    En je cavia's zijn schattig! Spannend hoor.
    Wij hebben twee mannetjes (twee broertjes) dus gezinsuitbreiding zit er bij ons niet in.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldige dat alles weer opkomt! De Dahlia*s zijn bevroren. Die moet je eigenlijk in de herfst uit de grond halen en op een vorstvrij droog plekje laten overwinteren.
    Cavia's!!!!!!
    Ik heb er ooit 14 gehad! Heerlijke diertjes! Helaas is Noorwegen toch iets te koud voor ze!
    Veel geluk met de drachtige dames!

    Fijn weekend!
    Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk al dat verse fruit van de zomer.
    Plaats je ook een foto als de cavia's geboren zijn? Ze zijn altijd zo schattig. Wij hebben 2 jaar geleden ook 2 nesten gehad. De ene had 6 kleintjes en de andere 2. Gelukkig dat die met 2 kleintjes er 1 "adopteerde" van haar zus. Want het waren er toch wel wat teveel voor haar. Succes ermee.
    Groet, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achter hebt gelaten.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...