Altyd wolkom

Altyd wolkom
Altyd wolkom

Het haakvirus

Schreef ik in mijn vorige blogje nog dat ik eigenlijk helemaal niet zo goed kan haken, na twee druilerige dagen filmpjes op youtube te hebben gekeken ben ik een heel stuk wijzer geworden. Reden daarvoor is dat ik zo graag eens een amigurami (klein gehaakt beestje) wil maken. Ik heb al eens eerder een boekje uit de bibiotheek gehaald, maar toen had ik niet de tijd om me er genoeg in te verdiepen. Maar met die regen, regen en regen zaterdag en zondag ben ik er toch maar eens voor gaan zitten. En kijk, mijn eerste kleine gehaakte vogeltje.



Er zitten best nog wat haakfoutjes in, maar gelukkig zie je die niet. Het vogeltje heeft een plekje gekregen aan mijn sleutelbos. Ook heb ik me gewaagd aan een wat ingewikkelder bloemvorm. Wie niet waagt, wie niet wint, en ook deze zijn best aardig geworden. Nu wil ik er alleen nog een blauwe bij haken en dan kunnen ze straks mooi op een krans tijdens het ek voetbal.




Wat ik ook tegenkwam tijdens het zoeken naar patroontjes om te haken waren de granny squares. Tijdens het googlen kwam ik ook deze tegen.



Dat had bij mij een beetje een wow effect. Dat wil ik ook, die zou prachtig bij mij over de bank staan.
Maar ja kan ik dat wel? Op youtube bleek het eigenlijk helemaal niet zo moeilijk te zijn. Allen heel heel HEEL veel werk. Maar ik zat zo even te rekenen en als ik nou op mijn vrije dagen iedere keer twee maak, dan ben ik over een maand al heel ver. Dat is dus het voornemen. Nu eerst wachten tot het weer zaterdag is en ik garen kan gaan halen. En dan maar eens kijken of het me gaat lukken. Als ik naar deze foto kijk ben ik in ieder geval super gemotiveerd. Ik hou jullie op de hoogte.

En dan vandaag. Koninginnedag. Gelukkig stralend mooi weer. Lekker met de jassen uit 'op de struun' over de vrijmarkt. Ik heb genoeg leuke dingetjes gezien, maar uiteindelijk voor mezelf maar 1 dingetje gekocht. De beide dames hebben beide twee koopjes gescoord. En mijn vriend was tevreden met een lekker pizzabroodje. 



Voor mezelf heb ik dit leuke doorzichtige koffertje gekocht. Hier kunnen straks mooi mijn naai of haakspulletjes in.



Voor vanavond hebben we nog lekkere gebakjes meegenomen.



 De rest van de middag ben ik druk in de tuin bezig geweest. Vanmorgen vroeg ben ik met de hogedrukspuit in de weer geweest, dus het terras is weer lekker schoon. Ik zat echter tot over mijn oren in de drekspetters. (modder)
Vanmiddag heb ik het terras even opnieuw ingericht en nu staat het er weer een stuk gezelliger bij.

Al met al was het gewoon een perfecte dag. Een echte koninginnedag zoals hij hoort te zijn.




4 opmerkingen:

  1. Leuk is je uiltje geworden en je bloemetjes ook. Zie je wel, haken is niet moeilijk als je maar weet hoe je de steken moet maken en goed kunt lezen kun je heeel veeeel dingen maken. Het kleed is een plaatje, dat zou ik ook nog wel eens willen doen, maar de tijd heb ik me er nog niet voor genomen.
    Nog een fijne koninginnedagavond en geniet van het heerlijke gebakje.

    Groetjes Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je vogeltje en bloemetjes zijn leuk geworden! Haken is helemaal niet zo moeilijk!
    En erg leuk om te doen! De vaardigheid komt vanzelf!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat je het ook kunt, het is echt een heerlijke bezigheid!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is hartstikke goed gehaakt hoor! Het is zo moeilijk niet, hihi
    Wel verslavend.
    Granny's ook. Ik haak ze tussentijds wel eens, als ik even geen andere inspiratie heb.
    Voor een kleed heb je er heel wat nodig dus ik haak ook nog even door.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achter hebt gelaten.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...