Altyd wolkom

Altyd wolkom
Altyd wolkom

bezoek aan de brummeltuun en weer wat nieuws voor school

Vandaag weer eens een berichtje. We zijn er een paar dagen tussenuit geweest en ik heb helemaal niets op creatief gebied gedaan tijdens de korte vakantie. Ik had wel mijn haakspullen meegenomen, maar het was zulk mooi weer dat ik daar niet aan toe ben gekomen. Wat ik wel heb gedaan is de brummeltuun bezoeken. Voor de lezers van de blog van tintangel is vast bekend dat zij afgelopen zaterdag een open tuindag hadden. Wat een prachtige tuin. Mijn dochter keek vol verbazing om haar heen en haar eerste reactie was dat ze hier wel zou willen wonen. Atelier Koekendieffie en Tintangel waren ook aanwezig. Na even lekker gesnuffeld te hebben tussen de spulletjes ging mijn dochter met een windmolentje en ikzelf met twee pakketjes naar huis. Na eerst natuurlijk nog wat plantjes te hebben gekocht. Roze fluitekruid, bieslook en nog wat plantjes waar ik naam nog even van moet opzoeken. Al met al een heerlijke ochtend.

Een dag eerder zijn we naar Spier gereden. Hier kon je het plankenpad lopen. Een wandeling van 5,5 kilometer. Eerst liep je een stuk door het bos, dan weer een stuk over heide en dus ook een stuk over het plankenpad. Een leuke en afwisselende route.









Er was ook een stuk bos vol met prachtige varens. Haast sprookjesachtig







Ben je in de buurt, loop dan de witte route.
Vertrek is vanuit het orientatiecentrum








Meestal plaats ik op maandag een stukje, maar ik ben er niet aan toegekomen. De reden hiervoor was dat ik bezig was met iets te maken voor de bonte avond op school. Het thema is dit keer De Skeakel got talent.
Zo kunnen de kinderen iets laten zien waar ze zelf goed in zijn. Van moppen vertellen tot hinkelen etc.
Voor op het podium wilden ze graag iets waarop de skeakel got talent stond. Er werden dus drie grote canvasdoeken gekocht en aan mij de eer om daar wat mee te doen. Na wat gereken, want ja het moest wel allemaal erop passen, ben ik maar begonnen. Het is 3,5 meter lang geworden, dus ik denk dat het vanuit de zaal wel goed te zien is. Het paste haast niet eens op de foto.








Door dit project dus gisteren geen berichtje, maar vandaag. Ik heb namelijk een vrije dag omdat............

                               mijn oudste dochter vandaag 8 jaar is geworden.

Vanmorgen zijn we met de traktatie naar school gelopen. Onderweg werd ze al een paar keer gefeliciteerd en ik denk dat ze op school er ook wel een leuke dag van maken.
Normaal eten ze op dinsdag altijd bij mijn ouders, maar nu dus gezellig thuis. Als je jarig bent hoort de dag toch een beetje speciaal te zijn.





















2 opmerkingen:

  1. Allereerst van harte gefeliciteerd met je dochter!
    En wat een heerlijke wandeling hebben jullie gemaakt!
    Prachtige omgeving! Ja, Nederland is ook mooi!
    En je doeken zijn helemaal geweldig geworden, wat een werk!

    Fijne week verder!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog gefeliciteerd met je dochter! Ik vind je traktatiezakjes zo leuk....

    Als natuurliefhebber spreekt het plankenpad me wel aan, ziet er zo mooi uit!
    Jammer dat het voor ons zo ver weg is. Misschien een weekendje van maken????

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achter hebt gelaten.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...