Altyd wolkom

Altyd wolkom
Altyd wolkom

kikkerpret deel 2, maar dan echte

Ik kreeg van Riri een reactie op mijn vorige blogje over kikkervisjes. Ze zei ' Pas maar op, voordat je het weet heb je kikkervisjes.'  Nou is het zo dat wij hier in de tuin echt een bak met kikkervisjes hebben staan. Met hemelvaart hebben we die toen meegenomen van ons vakantieadresje. Twee jaar geleden hebben we dit ook al eens geprobeerd, maar toen gingen ze helaas allemaal dood. Maar dit jaar ging het wel goed. Het heeft best lang geduurd voordat ze achterpoten kregen, maar nu zijn we zover dat er ook al een paar voorpootjes hebben gekregen. En gisteren kwam mijn dochter mij op mijn werk vertellen dat er nu ook al een paar echte kikkertjes waren. Tijd om dat eens te laten zien.




Ze zijn echt nog superklein, kijk maar eens naar het plakje banaan wat er bij ligt.


little alien




Hier zie je nog beter hoe klein ze zijn





Er zijn er ook nog een paar die nog acherpoten moeten krijgen.

Zodra ze nog een beetje groter groeien gaan we ze uitzetten in een fijn boereslootje.





Het regent hier vrolijk nog even door, dus zometeen de plu's maar mee naar school.


Fijn weekend allemaal!!





4 opmerkingen:

  1. Wat leuk! Vorig jaar heb ik van de exemplaartjes die bijna 'klaar' waren 3 stuks in de vijver van mijn ouders gedaan. Die zijn daar gebleven en zien we regelmatig. Wel vermoed ik dat de goudvissen hun dril opeten, mochten ze er aan toe gekomen zijn dat te produceren. De rest ging in de sloot waar het dril uit kwam. En ze kwaken nog lang en gelukkig! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, die kikkervisjes. Moeten wij hier ook maar eens doen, is wel leuk voor de kids. springen ze er niet uit???
    Dank je wel voor het lieve berichtje!
    Ik zei zonet tegen mijn collega dat ik helemaal nog niet om de vakantie zit te smachten, raar he?! Nog maar 3 dagen werken en dan is het zover..... lekker vrij! Ach we vermaken ons ook wel zonder mooi weer zoals je hebt gezien haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk zeg, dat je ze nu kunt zien groeien die kleine diertjes -0
    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig hoor al die grappige kikkertjes!!
    Wij hadden ze vroeger ook in de vijver!
    Het was altijd een hele beleving voor de kinderen!

    Fijn weekend!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achter hebt gelaten.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...