Altyd wolkom

Altyd wolkom
Altyd wolkom

onze beestenboel

Een tijdje terug schreef ik een berichtje over onze baby cavia's. Intussen zijn het echter geen baby's meer, dus moest er een plekje voor ze gezocht worden. Helaas was dat, zo net voor de vakanties nog niet zo'n makkelijke taak. Toen ze vijf weken werden moest er toch echt actie worden ondernomen, dus kwamen we terecht bij iemand die zelf cavia's fokt voor de verkoop aan dierenwinkels.  Eenmaal daar bleken er wel honderden cavia's te zitten. Nou ja vooruit dan maar was het antwoord. Het leek ons wel leuk om er nog een vrouwtje bij te hebben, de dametjes mochten er dus eentje uitzoeken. Dat was snel gebeurt en die ging in het mandje. Na nog een beetje verder te hebben gepraat vertelde deze man dat de mannetjes die geboren werden in grote groepen tegelijk weggingen. Vreemd, wat gebeurde daar dan mee? Nou niet schrikken, maar die voeren ze dus aan de slangen. Dat is toch verschrikkelijk. Ik wist niet hoe snel ik onze eigen mannekes weer uit het hok moest halen. Dat gaat dus echt niet gebeuren met die van mij. En zo gingen we dus weer naar huis met onze eigen mannekes + nog eentje extra. Thuis hebben we via internet maar een hok erbij besteld en nu verblijven de drie mannen dus in hun eigen hok. De teller staat hier dus inmiddels op 7 cavia's.



Kijk dan toch, die ga je toch niet laten opeten!!!!!







Onze kikkers hebben intussen allemaal een plekje gekregen in de vijver van de buurman.





mijn meissies




































5 opmerkingen:

  1. Ze zijn echt schattig. En ja, ik wist dat ze vaak bij de slangen eindigen. Ik heb ze wel verkocht via marktplaats. Wel geld voor vragen en niet gratis want dan weet je zeker dat ze bij de slangen komen. Mensen met slangen zijn natuurlijk op zoek naar gratis hapjes. Bij ons zijn ze allemaal goed terecht gekomen. Succes.
    Groet, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schatjes! Wij krijgen ook een cavia!
    De kikkers zijn ook zo mooi! Zo klein, maar ze hebben alles al!!

    Groetjes Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schatjes!!!
    Het zijn zulke heerlijke diertjes!!
    Heel wijs dat je de mannen daar weggehaald heb!
    Ik weet dat dat soort dingen veel gebeuren. Ook met andere knaagdieren.
    Ja, slangen moeten ook eten! Maar ik heb er niets mee!!
    Leuk die kikkertjes! Beneden bij ons aan de weg is een klein moeras. Daar zitten ze ook veel. Alleen de bruine kikkers.
    Die kwaken niet.

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O zo schattig.
    Ik heb er zelf 9, waarvan 3 mannetjes. De mannetjes kunnen nog wel eens vechten onderling zeker als er vrouwtjes geroken worden, dus daarom verkopen ze minder goed. Maar als slangenvoer:( moet er niet aan denken.
    Kikkertjes ook lief!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achter hebt gelaten.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...