Altyd wolkom

Altyd wolkom
Altyd wolkom

rokjes

In februari ga ik beginnen met een naaicursus. Ik kan best met de naaimachine omgaan, maar zelf kleding naaien, daar heb ik gewoon de kennis niet voor. Als ik alleen al zo'n patroonblad zie dan begint het me al te duizelen voor mijn ogen. Maar als je aan een naaicursus wilt beginnen moet je toch iets uitzoeken wat je wilt naaien. Om niet al te groot te beginnen leek me kinderkleding het makkelijkst. En omdat ik al op diverse blogs het boek van Mme Mme Zsazsa was tegengekomen leek me dit een goed begin. Iedereen kan rokjes naaien belooft ze. Het boek bestel en uitgebreid bestudeerd en omdat ze in haar boek vertelt dat iedereen het kan heb ik maar eens een poging gewaagd. Het makkelijkste rokje zou ik een uurtje klaar moeten kunnen, nou dit werden er wel iets meer, maar uiteindelijk had ik toch echt een rokje in mijn handen voor de jongste dame. De tweede voor mijn oudste had ik inderdaad in een uurtje af.



Ik had verschillende stofjes meegenomen maar de oudste wilde graag precies hetzelfde rokje. Ik heb haar nog gevraagd: "weet je het zeker?" Ja, ze wist het zeker. Dus nu heb ik twee mooie meiden met een lief hartenrokje.






              Ik ben niet zo van het strijken, en ze komen nu net uit de was, vandaar de kreukeltjes.

















6 opmerkingen:

  1. Ik moet toegeven ik stik graag kleine werkjes met mijn machientje, maar patronen zijn een raadsel voor mij!
    De gemaakte rokjes zijn geslaagd en veel succes met je cursus.
    Nog een fijne avond, liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw! Knap werk zo'n eerste rokje! Lief stofje ook!

    Leuk dat je een cursus gaat doen...lijkt mij ooit ook nog wel eens wat....:o)

    Groetjes Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat goed van jou! Ik heb dat boek ook geleend, maar begreep er niets van , haha, dus die ingewikkelde patroonpapieren laat ik maar helemaal voor wat ze zijn. Succes met de cursus, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke rokjes heb je gemaakt!
    Ik heb dat ook veel gedaan voor mijn meiden toen ze nog klein waren.

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou op naaicursus hoef je niet meer!!!
    Erg schattig.Groetjes
    Ps ideetje workshop ook erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel knap zo'n eerste rokje! Mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achter hebt gelaten.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...