Altyd wolkom

Altyd wolkom
Altyd wolkom

paper roses

Halverwege februari ga ik samen met een vriendin alweer onze derde workshop geven. Deze keer gaan we paper roses maken. Weer heel wat anders dan de vorige twee keer. De eerste keer hebben we een egeltje van fietsband gemaakt en de tweede keer drie vilten hartjes. Het is een klein vast groepje vrouwen die het leuk vinden om af en toe samen wat leuks te maken. Nu had ik, toen ik het idee op de blog van Tintangel tegenkwam, al eens eerder een paar gemaakt, maar om het straks duidelijk te kunnen uitleggen ben ik er maar weer eens even voor gaan zitten. Het resultaat vind ik iedere keer weer verbluffend, zo echt lijken ze.



Als alles goed gaat dan vertrekt iedereen met dit resultaat. Met nog een paar kleine aanpassingen. Het stokje is inmiddels vervangen door een groen stukje ijzerdraad en onderin de glaasjes leek het mij wel leuk om wat wit vogelzand te doen. En een vers bosje gipskruid. Dit heb ik ooit eens laten drogen, maar op de foto ziet het er nog al donker uit. Het vilten roosje hoort ook bij de workshop. Toen ik het dienblaadje aan het inrichten was voelde het alsof er nog iets miste. Het vilten roosje geeft het net even dat beetje extra.




Mijn oefenroosjes. Het rozenknopje is waar het mee begint. En daarna lijm je dus de blaadjes eraan vast.




Zie jij verschil met een echte? En toch zijn deze roosjes van crêpepapier gemaakt.




Het witte crêpepapier is een klein beetje met roze gekleurd. Aangezien dit niet meer tijdens de workshop kan omdat het crêpepapier moet drogen, heb ik dit alvast voor iedereen gedaan. Ik loop dus nu met 1 prachtig gekleurde roze hand. Ach er zijn mindere kleuren!

Wil je ze ook maken? Kijk hier eens. Een hele duidelijke uitleg met foto's.


12 opmerkingen:

  1. ze zijn inderdaad echt bijzonder mooi ♥
    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amaaaai, van papier gemaakt?! Prachtig gewoon!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze lijken net echt he, niet van echt te onderscheiden,ziet er gezellig uit. Veel succes
    Groetjes Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zó leuk! Ook leuk om een kado mee te verpakken lijkt me, moet ik ook eens proberen. En wat leuk dat jullie die workshops geven!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel erg mooi! Dat je zoiets van gewoon crêpepapier kunt maken zeg...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie rozen!
    Ze zijn inderdaad niet van echt te onderscheiden!
    Een warme groet uit een koud Noorwegen!

    Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw! niet van echt te onderscheiden....
    Het voordeel van deze is dat ze heeeeeel lang goed blijven staan.
    Ik vind ze prachtig, ga zeker eens kijken of mij dat ook wil lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige rozen! Ik ga 's kijken hoe ze gemaakt kunnen worden. Misschien geschikt om eens te maken met mijn dochter en haar vriendinnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi zeg! Denk dat de workshopdames enorm tevreden zijn als ze hiermee weer naar huis mogen gaan... :-)
    Liefs Riri

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie rozen zeg. Fijn dat mijn swap is aangekomen. En natuurlijk nog leuker dat je er blij mee bent. Ik ben benieuwd hoe mijn pakje zal zijn. Geniet ervan. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ohhhhh, I love your blog, you are a great artist, congratulations and Kisses from Spain.

    http://redecoratelg.blogspot.com.es/

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Erg mooi hoor, ben gelijk volger geworden van je blog :) Groetjes Janny.
    creatiefmetmij.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achter hebt gelaten.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...