Altyd wolkom

Altyd wolkom
Altyd wolkom

de baby's van Muis zijn geboren

Muis heeft ons weer heel lang in spanning gehouden, maar maandagmiddag zijn dan eindelijk haar baby's geboren. Om half drie zag ik dat er drie bij haar lagen, maar ervan uitgaande dat er nog meer zouden komen (ze was echt ongelooflijk dik) hebben we haar nog even met rust gelaten. Een uurtje later bleken het er in totaal vijf te zijn. Tjonge, dat zijn wel een heleboel hoor! Gisteren hebben we ze al even geknuffeld en vandaag vond ik het wel tijd om even foto's te maken. Cavia's worden niet net zoals konijnen in een nest geboren. Zodra een cavia uit de buik van de moeder is zijn ze al behaard en kunnen meteen al goed lopen. Ideaal voor kinderen dus, die hoeven niet een week te wachten tot ze ze even kunnen vasthouden.



Ze bleven, tot mijn verbazing, best netjes op een rijtje zitten.




Voor mijn oudste dochter was het helemaal spannend. Zij heeft vrijdag haar spreekbeurt over cavia's en wat is er nou leuker dan een echte cavia met maar liefst vijf baby's te laten zien. Ze hoopte dus echt wel heel erg dat ze ze op tijd werden geboren. En als ik dan toch op school ben met ze wip ik ook nog even bij de jongste haar klas binnen. 




Normaal zitten onze cavia's het hele jaar door buiten, maar met dit koude weer wilde ik het risico niet nemen  dat ze buiten zou bevallen. Vandaar deze noodoplossing eventjes. Maar, zeg nou zelf, dit is toch veel leuker dan buiten. En ze blijven ook nog eventjes binnen, onze andere dame verwacht ook nog kleintjes. Ik ben benieuwd hoe lang dat nog gaat duren.



Er ligt nu wel overal in huis zaagsel, maar daar kijken we maar even niet naar.



23 opmerkingen:

  1. Ahhh wat liefffff,wat een snoepies :) Prachtig! Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oohhh die zijn zo schattig! en inderdaad allemaal anders? is dat altijd zo?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Meestal zijn ze allemaal wel wat anders, maar deze zijn wel helemaal een bonte mix van paps en mams.

      Verwijderen
  3. owwwwwwwwwwww smelterdesmelt ♥♥♥♥♥ zomaar in ene op 5 verliefd zeg ♥♥♥♥♥ feliessss met de jonkies en wat leuk voor je meiske haar spreek beurt ook
    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat een schatjes! En wat goed dat ze blijven zitten op een rijtje, haha. Houden jullie ze allemaal zelf? Geniet ervan, het zijn zo'n leuke beestjes|!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooow, wat ontzettend schattig en leuk zijn ze! Lijkt me geweldig om mee te maken ;)
    Succes alvast met de spreekbeurt (en het zaagsel...)!!

    Liefs, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Owww ♥ ze zijn nu al fotogeniek zeg...5 oef i am in luv ♥
    Gefeliess met de babys hoor.. Leuk voor de spreekbeurt!
    Lieve groet Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw...wat een schatjes!!! Oh...geweldig!
    Mogen zij ook al in de Petshop-huizen spelen?? :o) Hier worden hele dorpen gemaakt voor de hamster...haha.

    Geniet er lekker van en succes voor Dame 2 & succes met de spreekbeurt!

    Fijne middag! Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schatjes zeg.
    Van Harte met de vijfling.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hihi, het is een mooi stel geworden! En al zo voorbeeldig voor de camera!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh dit is echt zo schattig! Gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding :) Krijg als ik dit zie ook weer helemaal zin om cavia's te gaan houden. Maar dat zal op 4 hoog met een Ibbeltje-kat nog niet zo gemakkelijk zijn. Daarom maar even geduld tot we een ander huis hebben gevonden. :) Geniet van het jonge spul! Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh wat schattig! Echt heel leuk! gefeliciteerd met dit mooie nestje en succes voor je dochter met haar spreekbeurt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een snoesjes! Ik ben gek op cavia's en heb er zelf ook 10. Maar jonkies zijn toch wel heel erg leuk! Helaas zijn die van mij te oud om nog baby's te krijgen. Veel knuffelplezier met ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ieeeee wat een ieniemini's !!! schattig !! haha :-)
    en tja overal zaagsel..
    hier moet ik iedere dag stofzuigen vanwege kattenharen
    een mens moet ERGENS last van hebben hey :-)

    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ach wat schattig!!! Ik wist dit helemaal niet dat cabia's gelijk haren hebben bij geboorte!! Echt een super leuke foto zeg!!

    Veel liefs Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een schatjes én ze poseren ook nog..prachtig..heb je vandaag al post gehad?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb inderdaad gisteren prachtige post gekregen. Ik ben echt superblij met de stempel selsmakke en mijn twee dochters kunnen geen genoeg krijgen van het hertje en konijntje. Ik wilde een berichtje op je blog achterlaten, maar ik kan er niet op komen. Blogger zegt dat hij verwijderd is ????
      Ik ga vanavond nog even checken, ik hoop dat je er dan weer bent.

      Groetjes Anja

      Verwijderen
  16. Ach, wat zijn ze lief!!!
    Ik blijf er een grote zwak voor houden!
    Heel veel geluk en plezier met het gezinnetje!

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achter hebt gelaten.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...