Altyd wolkom

Altyd wolkom
Altyd wolkom

de resultaten van drie lessen naaien

Inmiddels zijn er alweer drie lessen van mijn naaicursus geweest. En wat vind ik het leuk. Samen met nog vier anderen lekker ontspannen naaien, beetje kletsen, bakje thee erbij en wat nog het fijnste is, als ik het even niet snap, dan kan ik gewoon vragen hoe het wel moet. En ik snap heel veel nog niet, maar ondertussen kan ik al wel biesband ergens op naaien, een rimpelmouwtje inzetten en zijn die ingewikkelde patroonbladen nog maar een klein beetje ingewikkeld.
Dit is het jurkje wat ik tijdens de naailessen heb gemaakt. Nog een paar kleine details, zoals een striklint en het mouwtje aan de onderkant nog een beetje rimpelen en dan kan hij in de kast, wachtend op mooi weer.








Ik wilde graag een zelfde jurkje voor de jongste maken, alleen leek het me verstandiger om dit niet tijdens een naailes te doen. Daar wil ik zoveel mogelijk nieuwe dingen leren. Vrijdag ben ik dus thuis achter de naaimachine gekropen om eens te kijken hoever ik in mijn uppie zou komen. Nou, best ver, net zo ver als het eerste jurkje. Ik ben dus best een beetje trots op mezelf. 



Het onderste stukje piept er nog wat onderuit, daar moet dus het striklint nog aan vast komen zodat hij vast blijft zitten.




Het volgende jurkje wordt een overgooiertje. Eentje met knopen. Geen idee hoe dit moet, maar daar kom ik donderdag vast wel achter, met een beetje hulp.

16 opmerkingen:

  1. Superleuk jurkje! Zelf heb ik op die manier in het najaar een serie naailessen gedaan. Idd om zoveel mogelijk te leren in korte tijd. Steeds een wat moeilijker projectje (lees: jurkje). En dan leer je vrij snel. Super om te kunnen vragen als je even niet verder komt. Heel erg veel plezier gewenst voor jou. Enne, heb jij dit patroon misschien voor mij? Of komt het uit een bepaalde K.nippie?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw...knap joh!!!
    Heerlijk om zo elke week weer wat meer te leren!!! Succes!
    Dat wordt een kledingkast vol mooie creaties...:o)

    Groetjes Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke dingen heb je gemaakt de laatste tijd, de jurkjes zijn ook erg schattig.
    Ennuhhh jij bent inderdaad de gelukkige winnares van het pakketje Koekendiefie met Kabouter.
    Het komt zo snel mogelijk naar je toe. Gefeliciteerd.
    Groetjes Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. na 3 cursussen en dan DIT al maken...jemig wat word dat als jij nog meer lessen hebt gehad GEWELDIG trots op je hoor

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jee jij bent een snelle leerling zeg, dit ziet er super leuk uit!!
    Veel succes en leerplezier nog bij de volgende lessen
    Lieve groet Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk! En wat goed! Je mag best trots zijn op jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie resultaten al na drie lessen. Knap!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat knap! En dat al na zo weinig lessen helemaal alleen een jurkje maken. Chapeau hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goed hoor, na 3 lessen nog maar! En tof dat je het ook op jezelf probeert. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik moet wel zeggen: je gaat er op vooruit!!
    De jurkjes zijn gewoon fantastisch en de
    stofjes trouwens ook! Nu nog de zon ...
    Geniet nog van deze dag,
    liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een schattige jurkjes heb je gemaakt, heel knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een schattige jurkjes!! Zien er héél goed uit, mag je zeker trots op zijn!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat knap van je!!! Ik moet echt ook eens zo'n cursus doen want daar leer je toch wel een hoop!!! Ik doe nu alles een beetje met de franse slag hahaha!!

    Geniet van je mooie craties en zeker als je kind het kan dragen echt tof!!

    Veel liefs Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Anja,
    Klopt het dat je me nog niet gemaild hebt voor je adres??
    Groetjes Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wow..de jurkjes zijn mooi, de modelletjes geweldig en de stofjes helemaal super!! Fijn dan die naailessen hé!!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achter hebt gelaten.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...