Altyd wolkom

Altyd wolkom
Altyd wolkom

Twee jurkjes nieuw in de kast

Zo, de koningsspelen zijn weer achter de rug. Het was een groot succes, maar tjonge jonge, wat was het KOUD!!! We hebben het programma iets aangepast. De kleutertjes zijn een uur eerder naar school terug gegaan. Het was gewoon niet meer te doen. De oudere kinderen bleven wat meer rennen tijdens de spellen en die hadden er iets minder last van. En nu is het dan vakantie. Twee weken hebben ze hier maar liefst. Gelukkig vallen koninginnedag en hemelvaart op mijn werkdagen dus dat scheelt met oppas zoeken.

Vanmorgen, toen we wakker werden regende het, en nu nog steeds, dus is de jongste lekker aan het kleuren en de oudste staat koekjes te bakken. Chocolate chip cookies. Voor mij even tijd om een berichtje te schrijven.

Tijdens de naaicursus heb ik weer twee jurkjes gemaakt. De ene met knopen en de andere met rits. Die rits, (een blinde rits) dat gaat een volgende keer nog wel even prutsen worden. Best ingewikkeld nog.



Dit is het jurkje met knoopsluiting. En plooitjes.



Dit jurkje (met rits dus)  heb ik al even een keertje gewassen. De stof was wat smoezelig geworden tijdens het naaien. En omdat ik niet zo'n strijkliefhebster ben is hij nog ietwat kreukelig. 

Ik heb ook nog een hemdje gemaakt voor de jongste dame. Dit leek alleen niet zo mooi op een stokje. Die zal ik eens even op de foto zetten als ze hem aan heeft.




10 opmerkingen:

  1. Jammer van het weer he? het wordt tijd voor zon zodat die prachtige jurkjes ook aan kunnen. Mooi gemaakt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke patronen, heb je ze uit een blad?
    groeten Cream@

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het witte jurkje met oranje is patroon burda 9544. Het blauwe jurkje komt uit een oude bizz kids.

      Verwijderen
  3. Wat een super schattige jurkjes! En jaa, echt zo balen van de verregende Koningspelen...
    Fijne vakantie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw wat een schattige jurkjes heb je gemaakt. Het geeft een trots gevoel als ze de eigen gemaakte jurkjes aan heeft, want dan denk je deze heb ik toch maar mooi ZELF gemaakt. Toppie hoor. Hoop dat ze ze veel zal dragen en dat er nog meer mooie dingen gemaakt gaan worden. Groetjes Rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja zó zonde he! Ik heb nog geen kinderen op school, maar heb wel meegeleefd, erg sneu. Je jurkjes zijn prachtig, vooral de bovenste, erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie jurkjes heb je gemaakt!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achter hebt gelaten.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...