Altyd wolkom

Altyd wolkom
Altyd wolkom

zelluf doen

Gisteren, op die prachtige lentedag, toen het bij ons regende en zeer zeer bewolkt was (huh, dit was toch niet voorspeld?) ben ik maar eens achter de naaimachine gekropen. Ik had twee patronen besteld en mijn handen kriebelden om daar mee te beginnen. Alles wat ik inmiddels op de naailessen heb geleerd kon ik met dit patroon in praktijk brengen. Een beleg maken ( ja, dat was mijn reactie eerst ook, maar het is een binnenstukje van een jurk, rok etc.) plooitjes en knoopsgaten naaien. Het leuke stofje had dochterlief al een tijdje geleden uitgezocht. Hoe kun je zoiets vrolijks ook laten liggen toch?


Tadaaaaa!!!!


     
                                                 Het is een heerlijk luchtig wikkelbloesje
                                       De naam van het patroon is klein baltrum van Farbenmix




                        Op naailes heb ik de laatste keer het jurkje van de oudste afgemaakt (die komt van de week ook nog wel even langs) en daar was nog wat stof van over. Na een beetje gepuzzel heb ik vanmorgen daar ook nog een keer het patroon van kunnen knippen. Ik verheug me nu alweer op het in elkaar naaien ervan.

Over twee weken is het stoffenspektakel in Leeuwarden, dat gaat wel een gat slaan in mijn spaarpotje denk ik zo. Ik heb helemaal de smaak te pakken van het naaien.

15 opmerkingen:

  1. Wat leuk maar vooral wat een mooi en vrolijk stofje.
    Groetjes Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk stofje.
    groeten Cream@

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een vrolijk zomerblousje, nu moet de zon wel gaan schijnen, toch? het ziet er hier al weer bewolkt uit!! Fijne dag nog! Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi gemaakt! En wat een vrolijk stofje zeg. Tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een schitterende stof werkelijk prachtig !!!
    mooi gemaakt !

    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is hij mooi geworden!
    Wat een onwijs vrolijk stofje! Je dochter heeft een goede smaak!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een lief wikkel-bloesje heb je gemaakt. Prachtig stofje ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Laat de zon maar komen he?! Ik wou dat er bij ons in de buurt een leuke naailes was, ik kan me er maar niet toe zetten om het te proberen, jurkjes en rokjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super moooooi! Echt knap, het is zo schatitig geworden!
    Liefs, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Echt heel leuk!!!!!!!!
    Zo vrolijk en mooi gemaakt ook!!!
    Doet me denken aan de tijd dat mijn dochters nog klein waren :-D
    Toen maakte ik ook allerlei vrolijke bloesjes en jurkjes.
    Dat vonden ze ook prachtig :-D

    groetjes van Frederique
    http://frederiqueloveslife.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een schattig wikkel bloesje.
    Leuk stofje hoor!
    Laat de lente nu maar komen!

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Iets dat je zelf hebt gemaakt heeft toch altijd dat tikkeltje meer niet? En dit is heel mooi gemaakt, én prachtig stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Anja jij bent al lekker bezig!!!Knap hoor.
    Sorry voor de late reactie maar op 1 of andere manier kwamen de blogreacties in de spambox terecht.....maar ff aangepast...
    Ik ga mij eens inlezen op je link....wie weet....hihihi.
    X Marielle

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dank je wel voor je leuke reactie !! Wat een schattig jurkje heb je gemaakt !!! Heel goed gelukt !!!! Het is lang geleden dat ik kleding in die maat heb gemaakt. Nostalgie !! :o)!!!!

    Groetjes, Jacomijn

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achter hebt gelaten.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...