Altyd wolkom

Altyd wolkom
Altyd wolkom

Een (over)actief weekendje weg

Wij hebben het hemelvaartweekend doorgebracht op de camping. Schoonouders hebben een caravan in Appelscha staan, een uurtje rijden bij ons vandaan. Ieder jaar gaan we daar het weekend van Hemelvaart naar toe.
Hemelvaartsdag begonnen wij al heel vroeg. Zes uur 's morgens stonden we al in het bos om te gaan dauwtrappen. Een traditie in die omstreken. Er liep ook een boswachter mee en die zorgde ervoor dat de wandeling van twee en een half uur zo voorbij was.

Op vrijdag zijn we gaan klimmen op het klimpark wat bij de camping ligt. De oudste wilde dat al een tijdje heel graag en aangezien ik geen last van hoogtevrees heb leek het mij ook wel wat. Eerst werd ons vertelt hoe we onze klimgordel moesten gebruiken (toch wel enigzins belangrijk op 6 meter hoogte) en daarna konden we beginnen.



Onze eerste stapjes op het parcours.


Toch wel een beetje eng hoor volgens mijn oudste.


Als je nu denkt dat het alleen maar stoere foto's zijn, lees dan vooral even verder.




Hier was ik bijna op het eind van het eerste parcours. En hier dacht ik dus ook nog dat dit best te doen was. Totdat ik aan een ander parcours begon en daar dus strandde op het eerste stukje. Wat ik ook probeerde, ik kreeg het gewoon niet voor elkaar om op het plateau te komen. En echt, ik heb zo hard in die touwen geknepen, mijn handen waren helemaal verkrampt. ik heb dus maar gevraagd of ze me daar alsjeblieft weg konden halen. En dat ging dus zo!


Hulp is onderweg




Bijna weer vaste grond onder de voeten


Daarna gingen we nog tokkelen, en tsja, je bent een stoere mama dus huppekee, met gang naar beneden.
Mijn twee meiden staan me goed aan te moedigen.


En de landing, vol in het zand. 




Toen ik later ging douchen lag de hele douchebak vol met zand.
Maar nog had onze instructeur er geen genoeg van. Of we ook nog even wilden abseilen. Ja hoor, natuurlijk.
En daar ga ik weer.




Na het klimmen voelde ik me alsof ze me in een centrifuge hadden gestopt en hem een uurtje hadden laten draaien. En nu, drie dagen later, verga ik nog steeds van de spierpijn. Waar? Overal. Gewoon lopen doet al zeer.

MAAR!!!! Ik geloof dat ik volgend jaar weer wil. Alleen ben ik dan wel zo verstandig om dat moeilijke parcours te vermijden.




15 opmerkingen:

  1. Amai dat is wel een hele uitdaging zo'n parcours! Maar nu heb je natuurlijk wel superstoere foto's he ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat klinkt dat gezellig. Je zult wel spierpijn hebben (gehad)?
    groeten Cream@

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap hoor! Heb dit ook in Bottrop gezien, denk niet dat ik dat ooit ga doen.... Onze dames vinden dit soort dingen ook te gek! Groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooojaaa daar is mijn zoontje eens geweest met een feestje en ik mee en ....meekijken hahaha.
    Best heftig!!Knap gedaan!Mooi omgeving he en zooo dichtbij.....X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oja over de markt..
      Dus boze koppen nou daar doen wij(ik) niet aan hoor,je staat er toch om je spul te promoten...ook al is het raar weer en koud hihi.Sneu voor je famkes.
      En bij ons publiek dat echt even er zin in had,anders waren ze niet gekomen.

      Verwijderen
  5. Had wel door hoor dat je meisjes het wel leuk hadden en het publiek dus niet..:)
    Beetje ongelukkig op geschreven zie ik nu hihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh ja daar ben ik ook eens geweest, maar zwanger dus ik mocht niet, maar dat tokkelen had ik sowieso niet gedaan, pfffooe, doodeng! Stoer van jouw!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi! Je hebt de give -away gewonnen van de oorbelletjes.
    Je kunt je adres mailen naar dubbeldjes@live.nl

    Groetjes,
    Mariel

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk zo'n actief weekend, de kinderen zullen genoten hebben!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Knap hoor, dat je mee gedaan hebt!
    Ik doe het je niet na!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  10. STOER!!volgende keer ook ff een close-up!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw! Leuk om te doen, hé? Moet je wel enige durf voor hebben ;-) Haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel leuk wat zullen de kinderen trots geweest zijn op hun stoere mama !!


    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo,

    Dat ziet er spannend, superleuk en supervermoeiend uit :-)
    Toffe foto's ! Hoedje af om eraan te beginnen en sterkte met de spierpijn nu :-)

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik wist helemaal niet dat daar een klimpark zit! Ga ik zeker eens met onze pubers naar toe, die vinden dat ook écht geweldig! Het ziet er ook mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achter hebt gelaten.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...