Altyd wolkom

Altyd wolkom
Altyd wolkom

Een nieuwe huisgast.

Zo, vanmorgen de kinderen maar weer eens naar school gebracht. De vakantie is echt omgevlogen. De oudste was vanmorgen wel wat aan het morren omdat ze van mij een lange broek en dichte schoenen met sokken aan moest, maar hé, de regen komt hier met bakken uit de hemel vallen. Slippers kunnen vandaag echt niet hoor! 

Vrijdagavond waren de kids even met heit de stad in en ik zat lekker met een bakje thee te genieten op de bank toen ik getrippel hoorde. Nou zijn we wel gewend dat mevrouw merel of een tortelduifje ons huis even verkent, maar dit keer was een mus op zoek naar wat lekkers. Ze hupte, zonder enige angst, de kamer door zo de keuken in en ging op het aanrecht zitten. Voorzichtig heb ik een stukje brood gepakt en daar begon het musje heerlijk van te eten. 


Dorst had ze geloof ik ook, maar dat ging me net wat te ver.


Na een tijdje lekker te hebben gegeten vloog ze gewoon weer naar buiten. En een dag later herhaalde ze dit hele verhaal gewoon nog een keertje. 
Wat een heerlijk brutaal musje. Ik heb enorm van dit kleine ding genoten. Van mij mag ze nog veel vaker langskomen.


4 opmerkingen:

  1. Wat een leuk en gezellig verhaal ...
    Fijne week ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gezellig! Dit is vast geen heggemus maar een huismus :-))))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is beter en leuker dan de levende muizen die onze kater bij wijze van cadeautje komt brengen. Als hij 's avonds buiten is, dan blijft de achterdeur dicht, want anders staat hij weer met een dergelijke verrassing voor mijn neus.

    Groeten van Juffrouw Mier

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo,

    Wat een leuke ontmoeting had je met de mus, beter dan met inbrekers (zoals ze hier ongevraagd bij de mensen binnen komen!)
    Hier begint de school (na 9 weken schoolvakantie) terug op 1 september.

    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achter hebt gelaten.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...